Pray. for. you.

Bön. Det är fina grejer det. Det finns en sån otrolig kraft i bön. Tänk ett samtal mellan dig & Gud. Det behöver liksom inte vara något jättelångt utförligt och sånna där konstiga ord. Utan det kan räcka med att säga, Hjälp mig! Jag lägger den här dagen i dina händer, tack Gud. Ja man kan säga absolut allt till Gud.
Det är det bästa juu! Tänk att bara kunna lämna över all skit men även att bara kunna tacka någon för allt gott.
På senaste tiden har jag verkligen fattat hur viktig bönen är. jag ser saker och ting hända när jag ber. Ser verkligen att Gud gör något. Men man måste ha tålamod i sin bön. Endas Gud vet vad som är bäst för dig och du kan liksom be om ett jobb som du verkligen vill ha, men sen kanske du inte får det. Och då kanske du kan känna dig lite besviken på Gud och tänka, varför fick jag inte detta jobbet nu dåå?!?!?
Men kanske någon månad senare eller tom en vecka så kan Gud välsigna dig med ett annat jobb.
Och kanske inte förrän du fått det nya jobbet så inser du att det var Gud som la sig i blöt ;)
Gud vill bara det bästa med våra liv! 
Ett kännt bibelställe skickar jag med er också och jag tycker verkligen om det. Handlar om just detta, BÖN :)
Matteusevangeliet 7: 7-8
Ha en megafin eftermiddag/kväll så hörs vi kanske lite senare :) kraaam 

jag vill ha Jesus som nr 1 i mitt liv :) Så de så!!!


Kommentarer
Postat av: Mathias

Hallelujah!

2010-01-20 @ 17:24:29
URL: http://freewebs.com/kjellthebutterman
Postat av: joy

så härligt att höra!

blir så glad!

du gör mig stolt! tacksam att du går med Jesus!



fint att prata med dig idag!

puss /systeryster

2010-01-20 @ 18:52:54
URL: http://exxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0