He lives forever..

Ligger nu i min sköna säng och lyssnar på en otroligt fin sång med hillsong. Yahweh heter den! Älskar verkligen den.
Texten alltså.. Så fin!  Jag har tänkt på en grej. Jo jag föddes ju i Sebien. Blev adopterad när jag var ca 1 år. Kom till Sverige och till Smålandsstenar av alla ställen på denna jord. Ett litet samhälle med ca 5000 invånare som ligger i smålandsskogarna. Har fantastiska föräldrar som älskar mig över allt annat. Trots att det går dagar man inte alltid känner så. Har även två fina storebröder som jag älskar.  Jag har tänkt en massa på detta. Tänk om jag inte kommit hit. Jag hade kanske varit prostitierad eller tagit droger. Kanske inte ens hade haft ett hem. Jag hade kanske inte ens varit i liv.
Jag tror verkligen INTE att det bara är en ren slump att jag hamnat här i lilla Smålandsstenar. Tror att det finns en tanke bakom det. Gud hade tänkt ut det innan jag ens var född.
Ibland undrar jag vilka mina biologiska föräldrar är och om dom tänker på mig. Om dom nu lever för det vet jag inte. Sen undrar man ju varför de lämnade mig till ett barnhem. Det är då jag kan må dåligt över det. För jag börjar bara tänka på en massa negativa saker.
Som alla kanske inte vet så är min ena storebror också adopterad och när de skulle ner ännu en gång så ville de ha en liten flicka. Och av alla de hundra fina små flickorna som fanns där så blev det jag.
En av sköterskerna mamma och pappa hade pratat med några månader tidigare sa när de berättade att de ville ha en flicka. "Jag vet precis vem som är eran flicka" Tänk av ALLA flickor som var där så visste hon precis att Carolina(som jag hette då) skulle få bli deras dotter. Just nu börjar jag faktiskt gråta, men enbart för att jag är tacksam!! Något otroligt (:

Ne nu skrev jag kanske för mycket, ni kanske inte orkar läsa allt.
Det är ju skola imorgon oxå så jag borde nog sova snart.
Sov så gott alla fina människor där ute :)
kraam

Kommentarer
Postat av: Rebeckaa

Jag tror verkligen att det finns en plan med att just lilla du hamnade i ss och i sverige, även en plan med att du träffat mej och att vi blivt vänner,. Och de kmr ja va evigt tacksam över att vi har blivt! du är såå himla underbar och du får mej att må bra ! <3 Är de någonting någongång så vet du vem du ringer. jag finns alltid här för dej going ! Puss (L)

2009-11-09 @ 01:42:26
URL: http://tallkott.blogg.se/
Postat av: lynniea

så jidrans bra att du hamnade just i SS av alla ställen, annars hade jag inte fått känna någon som dig Claris<3

2009-11-09 @ 09:48:04
URL: http://lynniea.blogg.se/
Postat av: joy

Hade du inte hamnat på det barnhemmet hade du kanske aldrig fått lära känna Jesus.

Gud leder våra vägar, det kanske kunde sett annorlunda ut och blivit jättebra. Men Gud överger inte oss, utan använder varje situation till sin ära och vår hjälp.

Gud har varit med dig sedan den dagen du föddes. Oavsett hur dina biologiska föräldrar kände inför situationen så var Gud galet lycklig den dagen du föddes! Han firade med ett hejdundrade jubel!

Gud älskar dig Clara Carolina Sjöman Stojanovic !!(eller vad det nu var)

Och det gör jag också!

2009-11-09 @ 11:42:15
URL: http://exxie.blogg.se/
Postat av: Clara

åh ni är ju bara för underbara :) Fantastiska är ni verkligen!! Kan inte beskrivas med ord.

2009-11-09 @ 19:01:23
URL: http://claracarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0